TILAUS- JA SOPIMUSEHDOT

VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT

Voimassa 4.8.2022 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta
Lapinniemen Helmi verkkokaupan tuotteita myy Jadeia Oy (Y-tunnus: 2867620-5). Myymme tuotteita kauneudenhoitoalan yrityksille y-tunnusta vastaan, joissa sokerointeja tekevät sokerointikoulutuksen käyneet ammattilaiset,  ja kauneudenhoitoalan (tai vastaava) opiskelijoille opiskelutodistusta vastaan Suomeen ja EU:n alueelle. Tuotteiden hintoihin lisätään alv 24% tai 14%. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Asiakas sitoutuu tilaushetkellä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus
Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet tilaustasi koskevat tiedot. Rekisteröityneenä asiakkaana voit palata tilaustietoihisi myös asiakastilissäsi. Tilausvahvistuksen lähettäminen edellyttää oikein kirjoitettua sähköpostiosoitetta.

Tietoa maksamisesta

Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on osa Nets-perhettä.

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Kun verkkokauppa käyttää Paytrailin maksupalvelua löydät heidän sivuiltaan palvelun kuvauksen esimerkiksi toimitusehdoista.

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.PivoKäyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.Pivon käyttöehdot
MobilePayEhdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot
Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)
Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.
Apple Payn käyttöehdot

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)
Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: walley.fi

Jousto
Jousto-tuoteseloste (.pdf)
Lue lisää: jousto.com

OP Lasku
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi

AfterPay
Lue lisää: afterpay.fi

Toimitustapa ja toimituskulut

Vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella.

Tuote katsotaan toimitetuksi, kun tuote on lähetetty, ilmoitettu noudettavaksi tai annettu kuljetusliikkeen haltuun. Vahingon- ja vaaranvastuu siirtyy asiakkaalle, kun tuote on luovutettu asiakkaalle, asiakkaan edustajalle tai kuljetusliikkeelle. Toimitus ja tuotteet katsotaan hyväksytyksi, ellei Lapinniemen Helmelle ole seitsemän päivän kuluessa toimituspäivästä kirjallisesti huomautettu toimituksen viivästymisestä tai tuotteiden virheellisyydestä.

Toimitustapa: Posti ja pakettiautomaatti
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina Postiin tai pakettiautomaattiin. Huomioithan, että Posti säilyttää paketteja vain 7 vrk. Veloitamme palautuksesta ja uudelleenlähetyksestä aiheutuneet kulut asiakkaalta.

Toimitustapa: Perille toimitus Posti Kotipakettina
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina asiakkaan toimipisteeseen perille toimituksena. Posti on yhteydessä asiakkaaseen sopiakseen jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9-21 välillä. Tilauksen toimittaminen edellyttää asiakkaan puhelinnumeroa.

Toimitustapa: Nouto
Tilauksen toimitustavaksi voidaan valita myös ”nouto”, jolloin tilaus on noudettavissa erikseen sovittuna noutoaikana. Noudettavaksi valituista tilauksista ei peritä toimituskuluja. Noudettavaksi valittuja tilauksia säilytetään 4 kuukautta ostopäivästä.

Vaihto-, palautus- ja peruutusehdot

1. tuotteet

Tuotteillamme ei ole palautusoikeutta. Alkuperäispakkauksessa oleva käyttämätön ja myyntikelpoinen tuote voidaan vaihtaa. Sinetöidyillä tuotteilla, joiden sinetti on avattu, ei ole vaihto-oikeutta. Mahdollisesta tuotteen vaihdosta on oltava yhteydessä asiakaspalveluun ennen vaihtoa.

Liitä vaihdettavan tuotteen mukaan seuraavat tiedot:
– asiakasnumero
– nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite
– kopio Lapinniemen Helmen tilausvahvistuksesta
Palautusosoite:
Jadeia Oy
Possijärvenkatu 1
33400 Tampere

Vaihdon yhteydessä on mainittava vaihdon syy. Vaihdettavat tuotteet pitää olla alkuperäisessä pakkauksessa käyttämättöminä ja ehjinä. Vaihdettava tuote korvataan uudella tuotteella. Asiakas vastaa takaisin lähetettävän vaihdettavan tuotteen postituskuluista sekä tilalle vaihdettavan tuotteen postituskuluista. Vähäistä väripoikkeamaa ei lueta virheeksi, eikä väripoikkeamaa aikaisemmista tilauksista. Mikäli tuote tai toimitus on osittain viallinen, voidaan tästä reklamoida vain viallisilta osin.  Emme vastaanota vaihtoja yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Emme myöskään vastaanota muuhun kuin palautusosoitteeseen lähetettyjä vaihtoja. Toimituskuluja ei palauteta tai hyvitetä.

TAI

2. palvelut

Palveluita ovat kaikki muut kuin tavarat, esim. koulutukset. Koulutusmaksuilla ei ole palautusoikeutta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@lapinniemenhelmi.fi tai puhelimitse numeroon 050 5166 551.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postin kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä ilmoitus tavarantoimittajalle.

Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen toimitettavat tuotteet on tarkistettava vastaanotettaessa. Mikäli paketti on näkyvästi vioittunut, on tavarantoimittajaa pyydettävä täyttämään valituslomake välittömästi. Tällaisissa tapauksissa on välittömästi ilmoitettava asiasta Lapinniemen Helmelle ja toimitettava sen jälkeen sovittuun osoitteeseen.

Muuta
Alle 18-vuotiaalla tulee olla huoltajan lupa ostoksiin verkkokaupassamme.

Opiskelijoiden tilaukset toimitetaan vasta opiskelutodistuksen toimituksen jälkeen.

Lapinniemen Helmi ei vastaa annettujen käyttöohjeiden vastaisesta tuotteiden käytöstä, eikä huolimattomuudesta johtuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista ihmisille tai eläimille.

Lapinniemen Helmi ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force Majoure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista vahingoista tai välillisistä haitoista. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksen tai osan tilauksesta, mikäli tilattua tuotetta ei voida toimittaa tai tilaus ei ole tilausehtojemme mukainen.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Yhteydenotot
Kaikissa verkkokaupan tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidän seuraavasti:

Jadeia Oy
Possijärvenkatu 1
33400 Tampere

Y-tunnus 2867620-5

info@lapinniemenhelmi.fi tai puhelimitse 050-516 651